Bij het oprichten van een streetwear of mode merk komt een hoop kijken. Dit vergt niet alleen doorzettingsvermogen, maar er zijn ook een hoop andere factoren waar je op moet letten. Natuurlijk kunnen we niet garanderen dat je beginnende merk een succes wordt. Wat we wel kunnen doen is een aantal tips geven om je goed op weg te helpen.

Een belangrijk onderdeel van het oprichten van een eigen kledingmerk is netwerken. Het is natuurlijk van groot belang dat je merk een zo groot mogelijke aanhang krijgt. Dit kan via digitale media, zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Toch blijft een grote persoonlijke contactenkring ook erg belangrijk. Deze kan je bijvoorbeeld helpen met zaken als printen, promotie of designs. Het is daarom belangrijk om niet alleen maar achter je computer te blijven zitten, maar er ook op uit te trekken en je netwerk te vergroten.

Daarnaast is het goed om je concurrentie te kennen. Bepaal je doelgroep, en welke kant je op wilt gaan met je merk. Doe onderzoek naar deze markt, en merken die hier al succesvol in zijn. Afkijken is goed, maar probeer wel origineel te blijven. Bedenk wat jouw merk zou kunnen onderscheiden, en waar vraag naar is.

Last but not least; zorg dat je je vak goed beheerst. Maak je bijvoorbeeld shirts met opvallende opdrukken? Zorg dan dat deze er professioneel uit zien. Besteed je werk uit, zoals het drukken van t-shirts? Verdiep je dan in de mogelijkheden hiervan.

Honger naar meer tips? Op internet zijn er genoeg te vinden. Enkele aanraders zijn bijvoorbeeld dit, of deze.

Privacy Policy