Eten, drinken en dansen zijn drie elementen van de Avondmarkt op 10 juli in Amsterdam op het industrieterrein Roest. Dit jaar zal de avondmarkt in het teken staat van streetfashion, het FashionWeek thema is dan ook 10 Days Downtown. Diverse kleine modemerken kunnen hier hun collectie laten zien en wie weet wel doorbreken. Zoals het modetalent Mirte van Wijngaarden hoopt, het modetalent krijgt ook de kans om haar nieuwe collectie te tonen.

Mirte-van-Wijngaarden_fw15_fy17

10 Days Downtown

De huiskamer, dat is waar de organisatie de mode heen wil brengen met het 10 Days Downtown programma van de FashionWeek Nederland. Dit willen ze doen door met meerdere organisaties in diverse hoeken van de cultuursector samen te werken, hiermee willen ze ook het bereik en het draagvlak van mode en van FashionWeek Nederland vergroten onder de inwoners van Amsterdam en daarbuiten.

10daysdowntown

Straatmode

Haute Couture, dat is waar Amsterdam Roest, naar eigen inbreng, vanaf wil. Ze willen dat mode meer toegankelijk wordt en dat gaan ze doen door een alternatief programma samen te stellen, met meerdere relatief kleine en onbekende kledingmerken zoals Black Rabbit, Skere Sjit en Believe the Hype. Roest is een monumentale loods die tijdens de FashionWeek helemaal volstaat met mensen en met o.a. foodtrucks, verkoopkraampjes en zithoeken. Na twee voorafgaande succesvolle edities van de avondmarkt is er terecht opnieuw gekozen om dit concept nogmaals te gebruiken.

 Amsterdam Roest

Zoals al eerder gezegd is Roest een monumentale loods, maar het is naast FashionWeek locatie ook nog een horecagelegenheid. Het ligt in het centrum van Amsterdam. Roest bestaat uit een café, een loods, een strand en meerdere tentjes. Iedere avond wordt er een kampvuur aangestoken en eten uitgeserveerd vanuit een rode dubbeldekker bus.

 

Privacy Policy